Revision og hensættelse.
Hej alle sammen. Føsdag skulle lige overstås. Følgende kan siges om E982.
280355 S rev med forfald 280362 men
Hensat 030258.
280358 taget i brug igen.
010659 hensat pga revnet fyrkasse. Ikke udtørret.
311259 pr er pumper og stempler afmonteret.
140661 henstår på GB i ufuldkommen stand efter havari og pga fjernelse af div elementer til komplettering af andre loko.
Mafd ønsker loko i køreklar stand med dele fra E973 og her blev tender så sat på fra E973.
290961 S rev og hensat udtørret 021061.
Fyrkassekarakter 1 men uden tender.
Som sådan regnes revisionsfristen først fra evt ibrugtagning.
050463 taget i brug og dermed forfald 7 år
050470.
140865 til 300865 udlejet til Veedol i Kalundborg.
120968 hensat da krumtap er kasseret i juli 1968.
Loko har ikke været beredskabsreserve men henstået som nyrevideret og overkomplet til april 1963.
Ved hensættelsen i 1968 var ordning med beredskabsreserve ophævet.
Fristen forlænges trods hensættelse til 051070 og 050471.
141270 udrangeret jfr M12653/70.
020671 kan udbydes til salg.
080271 udbudt jfr Hm 3/71
120371solgt til Petersen & Albeck, Hedehusene men sendes til Frihavnsgade.Det var ordene
Hilsen Bjarne
Hej Bjarne
Tak for redegørelsen. Så er geden vist næsten ved at være barberet.
Du skriver:
140661 henstår på GB i ufuldkommen stand efter havari og pga fjernelse af div elementer til komplettering af andre loko.
Mafd ønsker loko i køreklar stand med dele fra E973 og her blev tender så sat på fra E973.
290961 S rev og hensat udtørret 021061.
Det kunne være interessant at vide, hvorfor man har brugt 3 måneder på at sætte det i stand, eftersom lokomotivet ikke indgik i beredskabsreserven, og der efter din liste ikke var stor brug for det i driften hos DSB. Det er selvfølgelig nemmere, når man har en bunke dele fra et andet, kasseret lokomotiv liggende, men alligevel.
Var der en "politik" på dette område?
--
mvh
Lars