En sidste rest af Ringkøbing havnebane

af Jaer, Aarhus, 22/8 2022, 21:36 (815 dage siden) @ Morten Flindt Larsen

Det korte svar er, at det sikkert har været for dyrt at pille sporskifte S13 ud af sikringsanlægget, og så vil det formentlig ske, når nye ændringer skal udføres. Sådan gjorde man "i gamle dage, før verden gik af lave", og der kan selvfølgelig gå en rum tid, inden nye ændringer sker i "den dynamiske jernbaneverden", og indtil "verden kommer i lave igen"!:-(

Med venlig hilsen
Ove af Erritsø


Det er enkelt at “pille sporskiftet ud”, da man i sikringsanlægget jo blot laver kunstig kontrol på det. Af med kablet til sporskiftet i muffen, og så arrestering af passende antal relæ(er). Det er ikke den pæne og mest korrekte måde, men det er da set flere steder. Så på den måde findes et økonomisk overkommeligt “kompromis”

/Jan


Hvorfor skulle man bruge krudt på at pille det ud? Det har nok ikke generet nogen, at det lå, hvor det lå.

Det kræver så stadigt visse eftersyn, og der er fejlmuligheder.

/Jan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

Nye jernbanestationer på Roskildebanen

Nye jernbanestationer på Roskildebanen. Pris 110 kr.

Læs mere

Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak