Advarselsanlæg ved veje, der krydser havnebaner

af Niels Munch, 3/3 2022, 21:36 (1045 dage siden) @ Lars Henrik Pontoppidan
redigeret af Niels Munch, 3/3 2022, 21:57

Færdselslovens paragraf 5 gælder i alle tilfælde. Sikret med teknik eller ej.

Og dermed også f.s.v.a. spor i vej eller på havnepladser.

Jeg har ikke kunnet finde regelsæt for fysisk sikring i f.m. sådanne spor (hvor togkørsel foregår som rangerbevægelse). Det er nok derfor, vi har kunnet se eksempler på "ingen sikring", sikring med "krydsmærke", blinklyssikring samt sikring med vejtrafiklys.

Et eksempel på sidstnævnte var, hvor godssporet fra midten af Kalvebod Brygge svingede til højre over kørebanen til jernbanesvingbroen ved Langebro (kendt fra "Olsen Banden").

Så mon ikke, det er de lokale forhold, der bestemmer "arten" af sikring?

M.v.h.
Niels


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak