Avatar

Reservelyntog

af Morten Flindt Larsen, København K, 17/7 2020, 13:36 (1639 dage siden) @ Chivas

Hej igen.

Ja, der skal altid være nogle i overskud.
Men det kan hurtigt få ben at gå på. Jeg tænker på sammenstødet ved Odense. Det kostede vel mindst to MA, der var ude til reparation i lang tid. Hvis der så i forvejen er een ude til hovedreparation, så er der ikke noget tilbage, der må gå galt (ved 11 stk. MA i nummer; og 8 i daglig drift).

Og Murfys Lov siger, at det altid er de usandsynlige tilfælde, der indtræffer.

Som det hedder, når det brænder på: "Hvor er reserven!!?"

MVH


Hejsa,

Det er jo meget interessant med særligt indrettede Bn-vogntyper i de par år i slutfirserne, de kørte, men der kørte jo i 1960'erne og frem til K74 helt uden problemer en del faste lokomotivtrukne Lyntog. Hvordan var reserveforholdene for disse? Det har næppe været noget større problem at køre erstatningslyntog efter MA-ulykken ved Odense som lokomotivtrukne tog. Det har givet nogle minutter forsinkelse at rangere de togene ombord på færgen, men på den anden side af Bæltet har togmaskinen blot hentet vognene på færgen og toget er nærmest afgået direkte fra færgen (til perron kom det jo ikke). Der behøvede ikke at "være noget i overskud", og der var rigeligt med materiel at trække på. De største "problem" har været den manglende buffetvogn. Tog der skulle deles og ikke kørte samlet til endestationen, har man snildt kunne køre med MA-materiellet.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak