Klampenborg - transversal til Kystbanen

af Svend, Storkøbenhavn, 2/1 2014, 19:17 (4025 dage siden) @ Jens H. Bondesen

Placeringen af U-signalet på 1962 planen er formentlig først gældende fra 1972, hvor der etableredes automatisk linieblok Klampenborg-Rungsted Kyst; det er jo et 3 lanterne U-signal.

Automatisk linieblokanlæg Klampenborg-Skodsborg blev etableret helt tilbage i 1930. I 50´erne blev det gamle automatiske linieblokanlæg erstattet af et mere tidssvarende (med forsignalering med to grønne som kendes på fjernbanen i øvrigt)


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Asynkronlokomotiver
Asynkronlokomotiver

Tomas Larsson har udarbejdet denne rapport på svensk (i PDF-format) om anvendelsen af asynkrone motorer i danske, svenske og tyske lokomotiver. Under 1977 provkörde den norska statsjärnvägen (NSB) och den danska statsjärnvägen (DSB) en ny lokomotiv type DE 2500.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak