Køreplanen i begge retninger (Jernbanen i dag)
Stop i Ny Ellebjerg giver trods alt også mere mening for tog fra den nye Ringstedbane, når den åbner. Regionaltog fra Roskilde, som man gerne vil give et "forstadsstop", er det mere logisk at køre omkring Valby, der nok genererer mange flere passagerer, og så bruge den nye bane over Vigerslev/Ny Ellebjerg til intercity- og lyntog, der ikke stopper mellem Høje Taastrup og Hovedbanen.
De syv tog i den nye køreplan stopper i Ny Ellebjerg i myldretiden, hvor det sikkert er svært at få plads i køreplanen til flere stop i Valby - og måske er det også lidt til ære for indvielsen. Det er i hvert fald så få, at det ikke er noget der vil bygge en synderlig stærk passagerbase op. Jeg ville i hvert fald ikke have synderlig lyst til at satse på f.eks. at nå dem med en forbindelse fra ringbanen, for skulle toget være kørt, når jeg når frem, så kører der først et i morgen...