Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg trinbræt (fjern) åbner 15. december 2013 (Jernbanen i dag)

af LasseG, 2/12 2013, 23:05 (4059 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Jeg betvivler ikke, hvad der står i Wikipedia eller hvad der fremgår af billederne i Wikipedia og jeg betvivler heller ikke at Køgebugtbanes spor på Ny Ellebjerg trinbræt er nummereret 1 og 2. Jeg spørger blot: I hvilken autoritativ kilde står det? F.eks. TIB, SIN, TKØ eller et sikkerhedscirkulære eller et helt femte sted, som vil være de normale autoritative steder at lede. Jeg kan som sagt ikke finde det noget sted.

Det har jeg ikke sagt noget om, jeg svarede blot på:

Det svar jeg leder efter, er det svar, som kunden får, når kunden spørger om, fra hvilket spor toget til X-købing kører.

-

På Flintholm har man både spor 1+2 og 11+12 (S-tog) samt spor 1+2 (Metro) - så man kan jo også vælge denne dejlige løsning på Ny Ellebjerg ;)


Ja, se dét lyder interessant.

Jeg vil dog stadig synes, at det må være uhensigtsmæssigt at have 2 x spor 1 og 2 i Ny Ellebjerg. Især når man betænker, at nogle af togene i teorien kan tænkes at køre det samme sted hen (Køge).


Ja det er bestemt en dårlig løsning og viser bare et af de problemer der er ved den totale adskillelse der er - i det hele taget kunne Metroen godt nok lære meget om kundeinformation i forhold til s-tog, ikke fordi s-tog er perfekt.

Men da alt i dette tilfælde er banedanmarks infrastruktur sker det nok ikke her.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

De danske Sukkerfabrikker
De danske Sukkerfabrikker

Aktieselskabet De danske Sukkerfabrikker (DdS) blev grundlagt i 1872 af finansmanden etatsråd C. F. Tietgen og blev snart en af Danmarks største virksomheder. Ved at bygge nye og opkøbe eksisterende sukkerfabrikker, fik DdS monopol på sukkerproduktion.

Læs mere
Hectorrail

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak