Ny Ellebjerg trinbræt (fjern) åbner 15. december 2013 (Jernbanen i dag)
Et af billederne på Wikipedia, viser en tavle hvor der står 'spor 1', henvendt til publikum. Et andet billede viser S-togs sporene som spor 11 og 12. Jeg antager at det sidste spor hedder '2'?
Det er altså ikke kun teksten på Wikipedia, men også tilhørende billede dokumentation, der benævner det som spor 1-2 og 11-12.
Jeg betvivler ikke, hvad der står i Wikipedia eller hvad der fremgår af billederne i Wikipedia og jeg betvivler heller ikke at Køgebugtbanes spor på Ny Ellebjerg trinbræt er nummereret 1 og 2. Jeg spørger blot: I hvilken autoritativ kilde står det? F.eks. TIB, SIN, TKØ eller et sikkerhedscirkulære eller et helt femte sted, som vil være de normale autoritative steder at lede. Jeg kan som sagt ikke finde det noget sted.
På Flintholm har man både spor 1+2 og 11+12 (S-tog) samt spor 1+2 (Metro) - så man kan jo også vælge denne dejlige løsning på Ny Ellebjerg ;)
Ja, se dét lyder interessant.
Jeg vil dog stadig synes, at det må være uhensigtsmæssigt at have 2 x spor 1 og 2 i Ny Ellebjerg. Især når man betænker, at nogle af togene i teorien kan tænkes at køre det samme sted hen (Køge).
Med venlig hilsen
Thomas Boberg Nielsen