Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Ellebjerg trinbræt (fjern) åbner 15. december 2013 (Jernbanen i dag)

af Thomas Boberg Nielsen ⌂, Spor 44, Godsbanen, Aalborg, 2/12 2013, 21:14 (4059 dage siden)

Der er udsendt rettelsesblade til TIB (Ø) i anledning af, at Ny Ellebjerg trinbræt (fjern) åbner den 15. december 2013.

Her kan vi se ændringen (nu og fra 15. december 2013):

[image]
Nugældende TIB.

[image]
TIB gældende fra 15. december 2013.

Det bringer mig frem til følgende spørgsmål: Ny Ellebjerg får - i lighed med f.eks. Nørreport - fire spor, som togene kan afgå fra. Hvad hedder disse spor/hvad kommer de til at hedde? Hedder de 1, 2, 3 og 4 eller hvad? Jeg kan ikke finde svaret herpå nogen steder. Men måske leder jeg de forkerte steder?

Det svar jeg leder efter, er det svar, som kunden får, når kunden spørger om, fra hvilket spor toget til X-købing kører.

Jeg kan godt se, at fjerntogssporene i Ny Ellebjerg hedder henholdsvis "2. hovedspor" og "1. hovedspor" og at det derfor vil være logisk i relation til kunderne, at kalde dem "spor 2" og "spor 1". Men så skal S-togssporene vel hedde "spor 3" og "spor 4".

Hvad hedder de fire spor på Nørreport i dag? Jeg kan ikke finde svaret i TIB og jeg kan ikke finde svaret under køreplaner, afgangstavler eller trafikinformation på DSB henholdsvis Banedanmarks hjemmeside.

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak