Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

"Sprogø" som jernbanefærge m.fl. (Generelt)

af Allan Eriksen, 4/10 2012, 10:45 (4436 dage siden) @ Niekind

Jeg tror ikke du har ret i at det var altid Dronning Ingrid der tog sig af natafgangene, der har sikkert været en eller anden turnusordning ligesom med mennesker et antal natvagter o.s.v.Men det var jo ikke sådan meningen at nu skulle den have lavet det og det, Der var jo tilstrækkelig motorkapacitet at man kunne lave mange ting medens de sejlede og såvidt jeg husker var det ekstraordinært at nu måtte den ligge stille for at lave de reparationer.

Man havde jo brug for alle tre færger om dagen, når der var afgang hver time fra henholdsvis Korsør og Nyborg.

En ting der så har undret mig mange gange at det ikke var fem eller sekssporede færger man valgte, jeg tænker på at var det ikke i begyndelsen af 1990erne at Trelleborg Sassnitz fik femsporede færger, men modsat i Danmark havde man jo ikke her ret mange overførselsvogne til passagerer. Der var der brug for stor kapacitet til godsvogne. Ligeledes Trelleborg Rostock der var brug for stort antal lastmeter til lastbiler og jernbanegodsvogne.

Venlig hilsen

Allan


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak