En tur på træbanen ... (Billedegætterier)
Ja, det var i begge tilfælde til veterantogsdrift, og det kan åbenbart lade sig gøre ud fra de nuværende regler. Det er næppe veterantogsdrift der er tanken ved et evt fremmed ejerskab af denne bane, og jeg tror ikke på at den kan godkendes som "kommunalt sidespor" hvis der atter etableres forbindelse i begge ender. Og uden forbindelse i begge ender kan den bane ligesom ikke rigtigt bruges til noget.
I daglig drift behøver trafikken jo ikke at komme ind på BDK's net, men blot ende på en af de eksisterende stationer i hver ende. Der er talrige eksempler på forbindelser imellem BDK net og privatbaner - oven i købet på så trafikerede baner som S-banen ved Jægersborg. Og det blev anvendt for ganske nylig til at få SM 13 ned til Nærumbanen.
Hillerød station har også flere forbindelser imellem GDS og HFHJ og BDK.
Hvem ejer egentlig "Lille Nord" infrastruktur idag? Den befares jo af Lokalbanen.
--
Venligst
Michael Deichmann