Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Stege og Morsø? (Generelt)

af Tommy Nilsson ⌂ @, Ringsted, 17/2 2012, 12:01 (4598 dage siden)

Hermed tekst og billeder fra Bent Hansen:


Kære forum.

Hermed to fotos, som jeg har fået af en bekendt, der ikke ved, hvor hun har dem fra, bortset fra at de lå i en kasse med gamle fotos og postkort.

Det ene foto er fra Stege. Det er anlægspladsen for skibet fra Kalvehave. Billedet er vel taget i tyverne eller i trediverne efter busserne at dømme.

Det andet foto er et typisk amatørfoto. Her ville jeg gerne høre fra dig, hvis du ved, hvor billedet er fra.

Færgen ligner den, der senere blev til Morsø, men der er tydelige forskelle. Jeg har gennemgået Signalposten, men ikke blevet klogere.

Det er en festdag, da færgen fører signalflag. Flagene viser ingen meddelelse, men jeg kan dog ikke vurdere farvene og derfor heller ikke bogstaverne.

Drengene er i matrostøj. Til festbrug gik den uskik over senest lige efter krigen. På skiltet står der noget om at lægge nakken tilbage samt ordet bro.

Måske er det en afskedstur i anledning af åbningen af en ny broforbindelse. Det kan vel næppe være et reklamebanner for en spritrute? De mulige færger har sejlet flere steder i landet - også på spritruter, men jeg tror nu, at vi er indenlands. Ved du hvor, hører jeg gerne fra dig.

Der er fra min side ikke copyright på fotoene, men bruger du dem, så skriv venigst: Arkiv: Edit Laursen.

Med venlig hilsen

Bent Hansen

[image]

[image]

--
[image]


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak