Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ingen ERTMS til Aarhus-Grenaa (Generelt)

af BlackThorneDK ⌂, Randers, 7/2 2012, 15:43 (4676 dage siden) @ Thomas Boberg Nielsen

Ifølge DR nyheder er der eltog til Esbjerg senest om tre år, jeg håber virkelig det bliver sandt,


Jeg fandt ikke noget på dr.dk. Men Berlingske har lidt.

Og her er så den officielle nyhed og aftaleteksten og faktaark kan læses her.


Som jeg læser materialet skal de 1.194 mio kr. bl.a. finansieres ved at Grenaabanen ikke får nyt signalsystem (hvad mon strækningen så skal have i stedet?).

Jeg læser/forstår det måske ikke helt korrekt, men i aftaleteksten står om finansieringen bl.a.:

"Reduktion af Signalprogrammet som følge af, at Grenåbanen fremover skal drives som en integreret del af Århus Letbane (101 mio. kr.)"

Med venlig hilsen

Thomas Boberg Nielsen

Egentlig behøver ingen af de vestjyske baner vel at blive opgraderet til ERTMS. Hvilke fordele er der ved at opgradere enkelsporede sidebaner? Toget skal vel stadig vente på stationerne, på eventuelle krydsninger, så ATC må vel være ønskeligt her.
Det er det selvfølgelig heller ikke på Langå-Struer, men mon man behøver at skifte alt ud lige med det samme?

Brug pengene på at elektrificere hovedbanerne og sætte nye signaler op, og lad så Arriva fragte folk til Aarhus, Vejle og Esbjerg, så de kan tage Intercity toget herfra....

--
Jacob V. Rasmussen
BlackThorneDK


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Svenska-lok
Dampvogne ved privatbanerne
Dampvogne ved privatbanerne

En række afsnit fra bogen ´Danmarks Damplokomotiver´ af William Bay udgivet i 1977, er samlet til denne artikel. Den omfatter dampvogne fra Gribskovbanen, Randers-Hadsundbanen, Langelandsbanen og Hornbækbanen.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak