Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Avatar

Max Fart Ic3 (Generelt)

af Ove, Struer, 30/12 2011, 12:40 (4714 dage siden) @ T. Rithmester

I 1977 var jeg i praktik i Holstebro og tog derfor toget fra Struer hver morgen ("Intercitytog kl 7:32 til København spor to". "Indtil Fredericia stopper toget i Holstebro, Aulum, Vildbjerg, Herning, Brande, Give og Vejle") (Undskyld men den sang kan jeg stadig udenad ;-) )
Nogle gange tog jeg et tidligere tog hvis vi skulle køre langt (på arbejdet) og jeg tog et der gik kl 6:02 så vidt jeg husker. Det var et ret lille tog men man brugte det åbenbart til at "returnere" lokomotiver der var kommet op med "slæbere" i løbet af natten. En morgen var der TRE MZ lokomotiver spændt for EN personvogn. Jeg er ikke sikker på at alle tre lokomotiver rent faktisk var i gang men det er den voldsomste acceleration ud forbi B&O jeg nogensinde har oplevet.:-D


Men jeg vil så også lige sige at alle "bedrifter" vedrørende fart nok skal tages med et gran salt idet speedometre notorisk er optimistiske, det er de faktisk justeret til.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Indsend billeder
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966
Hornbækbanen 1906 - 1916 - 1966

Dette hæfte på 66 sider om Hornbækbanen blev i 1966 udgivet af Jernbanehistorisk Selskab som en hyldest til banens 50 hhv. 60 års jubilæum. Det er skrevet af Arne Gregersen i samarbejde med Holtrup og EVP. Hæftet er konverteret til pdf-format.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak