Film: Det sidste nattog (Generelt)
Det er allerede i flere indlæg anført, at de i dagens Danmark nok er et fåtal, der vil lade sig charmere af at tilbringe dobbelt så lang tid i toget, som det er nødvendigt.
Derudover vil det - i dagens Danmark - betyde investering i nyt materiel, som - hvis det skal være ordentlige sovepladser, man udbyder . ikke kan anvendes til andre formål i dagens løb, og endelig vil det - hvis forslagene herover skal kunne føres ud i livet, koste sporplads på endestationerne i flere timer.
Skulle vi endelig have nye sovevogne, skulle det ikke være efter britiske profilmål igen. De jb.dk-brugere, som kender såvel min agtede overordnede på Ar, B F Larsen, som undertegnede, vil formentlig få et smil på læben ved tanken om den dag ved vognenes præsentation for pressen, hvor "Bøffen" og jeg mødtes midtvejs gennem sidegangen.... Behøver jeg sige mere...? Den gik sgu ikke - ikke engang med konsistensfedt på sidebenene !
Kort af langt: Der er ikke forretning i nattog i så lille et land.
vh
P.