Film: Det sidste nattog (Generelt)
Selv med den faste forbindelse over Storebælt, vil jeg stadig mene at vi burde have indlandske nattog.
Det ville med garanti blive populært hvis man lod dem markedsføre som billige orange-tog, specielt egnet til forretningsfolk mm, som ikke behøvede at stå tidligt op og tage flyveren til Århus eller Aalborg.Kør IC 191 som sove/liggevogns tog. Lad det komme til perron i København en time før afgang således at de rejsende kan tage plads 23:37. I dag ankommer det 05:52 til Aalborg. Perfekt hvis man har tidlige møder klokken 7 eller 8.
I Tyskland har jeg set nattog som afgik 23:00 og ankom til destinationen hhv. 05:00 og 06:00
De finder det sjovt nok ikke unødvendigt der. Så jeg fatter ikke helt DSB's argumentation?
Hvis de endelig gerne ville give de rejsende lidt ekstra tid at sove i, så kunne de jo gøre ligesom man gør i mange andre lande: Lade toget holde længere ved nogle af stationerne.
Det har nok ikke kun med den faste forbindelse over storebælt at gøre, men nok også at man var ved at udfase lokomotivtrukne tog, og at Bcm'erne fra 1955 nok trængte til at blive udskiftet.
Men man kunne jo have købt et antal liggevogne og evt. sovevogne fra CityNightLine og spændt en ME'er foran.