Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

særsyn iaften i næstved/vordinborg (Generelt)

af Bent Jensen @, 21/10 2011, 10:29 (4869 dage siden) @ KimC

vi er lidt enige et stykke ad vejen, men jeg er ikke så sikker på at en privat kan gøre det
bedre. Hvis vi tager den private virksomhed der kører tog i Danmark , så kører de med dårlige sæder
i alt deres materiel, og tilbød også at køre tog fra hovedlandet til djævleøen. jeg ville
betakke mig at sidde i deres sæder. Nej man skal bearbejde leverandørerne fra jernbaneselskabernes side med hensyn til for eksempel
komfort.
.. Jeg har dog også noteret mig at leverandører tilbyder
nye diesellokomotiver der er meget up to date med hensyn til brændstof økonomi og støj fra
lokomotiver. (vi er indrømmet nogen nørder der nyder larmen) Men så kommer lige det med
anskaffelsen det er megadyrt at købe f.eks 30 nye maskiner og inden det så er besluttet
så er den model man vil anskaffe forældet. (jeg går ind for elektrificering så hurtig som muligt
og glæder mig til at der hænger tråd til Esbjerg og snarest drefter til Århus)

Men inden jeg går ud og køber nye lokomotiver vil jeg dog istedet have bestilt noget to etages materiel som der kører på skinnerne nu.

Jeg tror at de svenske X40 som er meget lig de franske der tidligere har været nævnt her i forumet.

Jeg håber fortsat at jernbaner i mange år vil løse den transportopgaver om så selskaberne skal
være private eller hvad?? Jeg syntes også der har været flere eksempler på at det ikke er altid at private foretagender kan gøre tingene bedre og billigere.

Med venlig hilsen

Bent Jensen

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak