Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

særsyn iaften i næstved/vordinborg (Generelt)

af Søren Jakobsen, Randers, 20/10 2011, 18:48 (4788 dage siden) @ caprani

Citat DSB Problemet er, at der på de to stationer ikke er mulighed for at sætte strøm til togene, så man kan slukke dieselmotorerne, som vi normalt gør. Det er meget vigtigt, at der hele tiden er en energikilde tilsluttet togene, fordi togets batteri ikke kan holde en hel nat, hvor vognene skal holdes frostfri. Derfor er der ingen anden mulighed end at lade togets dieselmotorer køre hele natten,"

Det må vel betyde at de skal levere 1500V til vognene, og så er det vel ikke nok bare at lade det køre i tomgang, så skal de vel op i stilling 4?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype
MK-FK Statsbanernes nyeste motorvognstype

Den 15. maj 1943 skrev Maskinchefen ved DSB - Civilingeniør Hedegaard Christensen - denne artikel om statsbanernes nye motorvogn litra MK til bladet Ingeniøren. Det første togsæt af litra Mk-FK blev leveret fra Frichs og Scandia samme år.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak