Fremtidig elektrificering (Trafikpolitik)
Jo, man "burde" prioritere lidt meget mere i dette, end blot at sidde i en rundkreds på Christiansborg og synge højskolesange og snakke cykelstier og betalingsring.
Politikernes horisont rækker nok ikke længere, end til Hvad de kan se ud af vinduerne på Christiansborg.
Igennem mange år har posten som Transportminister været noget man gav til en eller anden tåbe der dog trods alt var berettiget til en ministerpost. Eller man har givet en minister posten som en slags advarsel om at vedkommende stod på vippen til slet ikke at være minister længere - eller som tumleplads for en person der skulle vise om vedkommende overhovedet egnede sig til ministerhvervet (hold skeletterne i skabet).
Og det har været under både røde og blå regeringer, så i den retning kan man ikke kritisere nogen mere end andre.
Oftest sidder en transportminister i mindre end et år, under Nyrupregeringen helt ned til nogle få måneder. Det er ikke på den måde man får truffet de langsigtede beslutninger.
Desuden er en minister der er ny på posten nemmere at manipulere, og jeg er bange for at især DSB men også BDK gennem tiderne har overbevist en trafikminister der var ved at pakke ud eller pakke sammen, at det her med jernbaner, det kan vi sagtens selv administrere, stik os bare en milliard.
Det er i store træk opskriften på lappeløsninger der lapper på lappeløsninger.