Ståltoget, Hillerød og CBTC (Generelt)
Selv i en meget ideel verden, så kan hold det adskilt. Der også andre steder på S-togsnettet at man kører til/fra fjernspor, som fx Hellerup, Lersøen, Svanemøllen, Vigerslev, København H, Høje Taastrup og Køge...
I Høje Taastrup og på KH er S-tog jo ikke gået over til CBTC, så her foregår kørslen helt normalt efter de "gamle" regler lidt endnu.
Og så er der jo også forbindelsen gennem spor 16 på Østerport, som fortsat er i brug.
Hvad der skal ske når, S-tog i løbet af 2022 helt overgår til CBTC bliver lidt spændende, da disse forbindelser bruges jævnligt.Fra Svanemøllen/Lersøen er der lavet en lidt besynderlig transitions zone og reglerne for kørsel er beskrevet men, der er ingen spor at køre på ved Århusgade. Mit bud er at, der ikke kommer til at køre tog igen her.
De sporspærringer, som er på Østerport i udkørsels enden mod Svanemøllen, er blevet forlænget så de løber 2022 med.I Hellerup og i Vigerslev har forbindelsen mellem S-tog og fjernbanen været aflåst med låsebolte siden S-togs strækningerne fik CBTC og må ikke benyttes.
Hvordan det foregår i Køge, har jeg ingen viden om.
Østerport: Der holdes åbent for kørsel på tværs - set fra fjerns side "som i dag", set fra S-banens side mulighed for ICI-kørsel
København H: Der vil i en periode være lukket for kørsel på tværs fra medio januar
Hellerup/Vigerslev: Der vil fortsat være lukket i en periode
Høje Taastrup: Der vil være åbent, også fra september - jeg forstår det som kørsel på tværs vil kunne ske som rangering
Køge: Der har været lukket siden fjern ibrugtog nyt sikringsanlæg - der tiltænkes genåbnet til september - kørsel på tværs vil kunne ske som rangering
Svanemøllen: Det kommer jo an på hvornår metrocityringen laver arbejdet færdigt..........