Ståltoget, Hillerød og CBTC (Generelt)
Sikringsanlægget (CBTC) i Hillerød er en hybrid, fordi der både er er fysiske signaler og mærker. Rent instruktorisk/ reglementsmæssigt vil det give fornuft og forenklinger at få det adskilt.
Selv i en meget ideel verden, så kan hold det adskilt. Der også andre steder på S-togsnettet at man kører til/fra fjernspor, som fx Hellerup, Lersøen, Svanemøllen, Vigerslev, København H, Høje Taastrup og Køge...
Når man lige kigger lokal instruktion for Hillerød igennem, så virker det overskuelige. Der er meget som er gentagelser fra kendte regler. Man kører efter reglerne med ORS med de tilpasninger, som er nødvendig for at kører med signaler.
Men endnu bedre vil det være (og blive), når/hvis Lokaltog kan styre trafikken på den del af Hillerød station, de er brugere af - herunder kørsel fra/til værksted og depotspor.
Jep. Men formålet med ombygning er mere at få gennemgående lokaltog... men S-togs passager, som er flest af, skal bruge mere tid til at komme under/over lokaltogs spor..