Ståltoget, Hillerød og CBTC (Generelt)
ja. Hillerød vil nok fra 2030 være den station i Danmark med mest interesse idet at der fortsat vil være fysiske signaler idet at det er privatbane og endda et stort net der oppe, intet af dette er pt planlagt til ERTMS <3
Til den tid er stationen nok ombygget og sikringsmæssigt adskilt, så man undgår denne mærkelige hybrid.
Det er overhovedet ikke noget specielt med anlægget i Hillerød. Det er et standard-anlæg, som kan håndtere mange typer af togveje uanset om det er toget bruger CBTC, ICI eller SR.... Hillerød styres fra København, så Lokaltog skal koordinere med dem, hvis der er ændringer i toggangen. Det som man måtte udvikle, var at anlægget skulle håndtere SR og skulle kunne arbejde sammen med de linjeblokke på de strækninger som Lokaltog kører på.
Mvh
Steen
Sikringsanlægget (CBTC) i Hillerød er en hybrid, fordi der både er er fysiske signaler og mærker. Rent instruktorisk/ reglementsmæssigt vil det give fornuft og forenklinger at få det adskilt.
Men endnu bedre vil det være (og blive), når/hvis Lokaltog kan styre trafikken på den del af Hillerød station, de er brugere af - herunder kørsel fra/til værksted og depotspor.
--
Svend