Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Borgmester undrer sig over ny Lokaltog station (Generelt)

af anders_vejby, 19/12 2021, 17:13 (1072 dage siden) @ Frank Poulsen

Men det er jo så spørgsmålet med offentlig trafik. Er det meningen at udgifter og indtægter skal gå op, eller er det en del af hele samfundets udgifter for at forbedre samfundet... Jeg mener jo det sidste og at man ikke altid kan stille tingene sådan op om udgifterne dækkes af indtægter. Ikke kun i hvert fald, men skal ses i et større billede. I min verden.

Meget enig. Og jeg ved godt at det faktiske budget allerede er sprængt, men det er jo fordi Lokalbanerne er underfinansierede (selvom Gribskovbanen nok står i en bedre situation end mange andre gør).

Ja, anlæg af krydsningsstationer, flere tog og mere personale, det koster penge, men det giver god mening, både samfundsøkonomisk og mht. til klimaet/trængslen, og så ville det selvfølgelig også være betydeligt billigere end at forlænge s-toget.

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Togbelysning
Togbelysning

Denne artikel stammer fra bogen ´De danske statsbaner 1847 - 1947´ udgivet af DSB, og gennemgår udviklingen indenfor togbelysningen i de første 100 år af dansk jernbanedrift lige fra stearinlys til 24 volts elektriske pærer.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak