Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Borgmester undrer sig over ny Lokaltog station (Generelt)

af larsht, 19/12 2021, 00:34 (1073 dage siden) @ DTog

Ja, der er nogle ubevogtede overskæringer i Gribskov, men det er der også i andre skove - løsninger findes - det koster penge, men det kan løses andre steder, så en dag kommer turen vel til Gribskovbanen.

Der render også en masse hjorte rundt i skoven - men OK - dem vil regeringen nu hegne inde bag et 2½m højt hegn.....
Jeg er ret sikker på at regularitet og rengøring i togene tæller højere hos de daglige brugere end om du kommer 1 - 1½ minut hurtigere til Hillerød. Det lange stræk på Gribskovbanen, hvor du kan have glæde af de 100 km/t er imellem Kagerup og Slotspavillonen og der er ca. 6 km. Resten af banen er stoppene så relativt tætte så de næppe vil kunne opnå de 100 km/t ret længe om overhovedet.

Sådan som jeg lige ser det er der en udfordring med at nå fra Helsinge til Tisvildeleje og tilbage igen på en halv time. Derfor er det kun hvert andet tog der standser i enten Troldebakkerne eller Ørby og der vendes skarpt på tre minutter i Tisvildeleje.

Her kunne en højere hastighed sørge for at det vil være muligt at standse på begge trinbræt og give bare en smule buffer til at vende i Tisvildeleje.

Togene holder da relativt lang tid i Hillerød? Kan man ikke bare gøre holde tiden mindre i Hillerød og lidt længere i Tisvildeleje, så ville det løse det, og husk nu at lokaltog ikke standser på alle Stationer ligesom S tog men altså kun standser på specifikke Stationer også andre Stationer efter behov..

Du ved godt der er enkeltspor ikke?
Det ser så grimt ud hvis togene ikke mødes på stationerne når der er enkeltspor.......

Ja altså har taget lokaltog før… altså mener, man kan jo gøre ligesom på nordvestbanen hvor togene fra København mod Kalundborg holder lidt ekstra tid for at give plads til toget mod København, der er jo kun timedrift det kan jo godt lade sig gøre og turen mellem Hillerød og Tisvildeleje er altså ikke mere end 30 min…. Men så kommer vi så til 30 mins drift i hverdagene.. oops den var ikke tænkt grundigt nok over.. men 3 min? Altså det kan umuligt være så slemt? Et lokaltogs lint 41 togsæt er mini i forhold til andre tog..

Glæder mig du kunne se det var en dårlig idé du havde :)

Hele emnet:

RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak