DSB Trafikvision 2030 (Generelt)
Andre interessante ting at lægge mærke til:
- Der er ikke taget højde for Ny Bane Silkeborg.
- Nogen har spildt rød maling ud over regionaltoget til Nykøbing F og lyntoget til Hamborg. Eller måske håber man på at Tyskerne vil sende nogen ICE'er herop?
Ny Bane Silkeborg bliver nok en del af det øvrige MVJ-net med batteritog. Spørgsmålet er også om Odense-Fredericia ikke også materiel- og operatørmæssigt bliver slået sammen med Svendborgbanen så man kan køre to mindre batteritog i timen fremfor en 300-sæders Coradia Stream. Der bliver jo plads nok når Ny Bane Vestfyn er færdig.
Togene til Hamburg kan med DSB-materiel ikke blive andet end IC-tog. ICE er et DB-varemærke og EC kræver at der er mulighed for køb af mad og drikke på toget. Til Nykøbing F er det måske en god idé at kalde togene for IC, da passagerne så bedre kan kende forskel på stoptog over Ringsted, stoptog over Køge og hurtigtog. Det hurtigste af de to IC-tog standser ikke mellem København og Næstved.
Inden Esbjerg-Aarhus blev omstillet til MR og senere MG kørte de også som IC-tog med IC3'er.
--
Mvh Anders