Kommer der snart styr på det i Slagelse? (Generelt)
Jeg mistænker at det er den gamle traver om at "et rettidigt tog hat ret til at forblive rettidigt" der spiller ind.
Måles DSB, Banedanmark mv. ikke kun på antallet af rettidige tog? (mindre end 5 minutter).
Det betyder at hvis Banedanmark forsinker et rettidigt tog mere end 5 minutter, så vil Banedanmark blive belastet med yderligere et forsinket tog i statistikken.
Det er helt nede på 2 minutter og 59 sekunder. Men ja, der er tre overordnede kategorier for forsinkelser. Den ene er dem operatøren er skyld i, den anden er dem infrastrukturforvalteren er skyld i og den tredje er eksterne forhold (vejr, ulykker osv.)
Man kunne jo argumentere for at forsinkelser der skyldes disponering ikke skulle medregnes i de statistikker der bruges til udregning af bod. Prøv at tænk hvis Arriva også havde overtaget regionaltogene på Vestfyn, det ville jo være som at smide benzin på bålet hvis de tog SKAL køre rettidigt i en situation med store forsinkelser på landsdelstrafikken.
--
Mvh Anders