Elektrificering Vordingborg St (Generelt)
Mig bekendt er der køreledningsanlæg ned til neutralsektionen kort før Vordingborg st. Parentesen betyder at selve stationen ikke er elektrificeret. Så tænker det er korrekt angivet fra Banedanmarks side.
Det fremgår ikke tydeligt nogen steder, men er da glad for at der er en erfaren tolk til stede, man kan spørge sig slv hvad er den brugbre strækning så, er det ikke Ringsted - Næstved, hvorfor så ikke skrive det? Er man så forhippet på at dække over noget at man laver direkte vildledende kort, eller sidder og laver sindrige systemer for hvordan man kommunikerer, så det ikke bliver opdaget af passagererne at man ikke er færdig.Hvis det du beskriver er de faktiske forhold skulle man skrive "i nærheden af..."/"tæt på...", det er direkte utålelig kommunikation at man skal kigge på årstallet for næste strækning for at være sikker.
Iøvrigt er strækningshastigheden 160 km/t. 200 km/t med nye signaler
Selve tråden hér drejede sig om en hastighedopgardering, der træder i kraft i næste år.
Når behovet i første omgang er at få adgang til det nye vedligeholdelsesværksted for elektriske tog ved Fladsågård er Vordingborg Neutralsektion et meget fornuftigt valg som foreløbig begrænsning for kørestrømsanlæget.
Før den nye bro over Storstrømmen er færdig kan man alligevel ikke køre ret meget længere med el. Og Vordingborg Standsningssted/Lokation med Sporskifter er nemmere (og billigere) at lave når der ikke står nogle ledninger midt i det hele med højspænding på.