Hastighedsopgradering på Køge-Næstved ibrugtages 2022 (Generelt)
Havde også undret mig over at hastigheden var 120 km/t på trækningsoversigten fra d. 2 august.
Der er vel en perronforlængelse i Haslev der først lige skal være færdig og så skal strækn. 6 omstilles til ERTMS før K23 gør det interessant at køre stærkt på Kjn-Næ delen af strækn. 4? Det skal også først være muligt at trække strøm fra køreledningsanlæget.
Perronforlængelsen sker først til påsken 2022. Så det sker først bagefter at hastigheden sættes op. Og de IC3 togsæt, som kører på strækningen, kan godt udnytte den højere hastighed.
Vil IC3 kunne nå at komme ret meget over de 120 km/h før der skal bremses ned for næste køreplansmæssige standsningssted? Og vi skal vel frem til K23 før der er en køreplan der kan udnytte højere strækningshastigheder?
PS. Ikke for at jeg absolut vil føre mig frem som Banedanmark-apologet men jeg fornam en vis forargelse og konspirationsteori over at strækningshastigheden ikke straks blev forøget.