Delrapport, linjeføringsovervejelser Kattegatforbindelsen (Trafikpolitik)
Ak ja, nogen tror stadig på at trængsel løses med mere asfalt på trods af, at trængslen længe er blevet konstant værre trods massive investeringer i asfalt. hvorfor ikke gøre kattegatbroen til en 16-sporet motorvej, så er trængslen da helt sikkert væk.
Og nogle forholder sig ikke til virkeligheden for 90% af de daglige pendlere.
Sådan er vi jo forskellige!
Men jernbane ovee Kattegat er en meget dyr måde at løse et veskedent trængselproblem på!
Der er tale om måske 10.000 rejsende pr dag som kunne få en større rejsetidsgevinst.
De mange hundrede tusinde dagluge pendlere især ind mod København får ingen glæde af hverken Kattegatforbindelsen såvel som meget af det spor-, signal- ig ledningsarbejde som nu og i de næste 10 år foregår.
Hverken nu eller når det måtte stå færdigt da kapaciteten er for lille.