Mere gods på jernbanen - incitamenter (Trafikpolitik)
Det er slet ikke nok.
I en anden tråd blev beregnet at en trailer over Storebælt - ved 36 trailere på et tog vil koste ca. 200 kr.
Det er da billigt - og langt under hvis den kører over eller sejler via Rødby.
Men de fleste lastbiler sydfra kommer ikke over Storebælt.....
Mon ikke ministeren tænkte på længere strækninger ned i Europa?
F.eks. længere sydpå end Verona Italien.
Hvis der dagligt kørte et tog til og fra Verona til Taulov/Høje Tåstrup med en transittid på under 2 døgn ville det være attraktivt..
Og vel og mærke et tog der holder køreplan.....
Tilbage i tiden 4-5 år siden kostede en trailerfuld fra netop Verona til Vejen omkring 10.000 kr. Hvis et sådant tog med plads til 36 trailere kunne have 25 betalende trailere / afgang vil der være kr. 250.000 at betale med - jeg har ingen anelse om det dækker, men mon ikke det gør?
Men hvem tager den kommercielle risiko???
P.Jensen