Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Vendespor Carlsberg, flytning af Herlev st (Trafikpolitik)

af KKLD, 31/10 2019, 08:57 (1849 dage siden) @ Rørvig Station

Ja det ville måske give mere mening at vende flere tog ved Østerport (evt. etablere et nyt vendespor der), eller længere nordpå ved Svanemøllen, Buddinge, Hellerup, Lyngby eller Klampenborg.
Der er så vidt jeg ved ikke planer om at udnytte at kapaciteten kommer op på 40 tog i timen i stedet for 30, så der ville være plads til at der kører flere tog derigennem. Kapacitetsudnyttelsen vil vel være lavere ved 36 tog i timen ud af 40 maks i forhold til nu med 30 tog i timen ud af 30 maks.

Vi vil komme op på 36 fra 30 ved at Linje Bx kører hvert 10. minut og Linje H kører hvert 10. minut. Det giver 3+3 flere tog i timen.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Jernbanebøger

På Sporet af 2018

På Sporet af 2018. Pris 240 kr.

Læs mere
De jydske Skærvefabrikker
De jydske Skærvefabrikker

De jydske Skærvefabrikker var en af Jyllands største producenter af sten og grus til især Statsbanernes mange anlægsarbejder i 1930´erne. Ved Balle på Djursland blev der etableret sidespor til Ebeltoftbanen, og opført adskillige skærveværker med tilhørende smalsporsbaner.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak