Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

El til Århus (Trafikpolitik)

af Henrik Hansen ⌂, Vejen, 5/11 2018, 22:38 (2212 dage siden) @ mpp

Uanset hvad man synes om IC3 er det et tog der har 30 år på bagen og som er designet før mobiltelefoner, internet, bærbare computere, ipads og hvad folk i dag får tiden til at gå med på togturen. Der kan være ting hvor et nyt tog ikke er bedre end et ældre tog, men generelt er det nye tog designet tættere på de behov passagerne har i dag end et ældre tog – det er dette der er den centrale anke mod IC3.

Jeg tror ikke man skal regne med bedre komfort ved nyere tog - nok nærmere tværtom.

Komfortmæssigt bliver de nye tog nok tættere på IR4 end på IC3 og IC4. Både bredde af vognen og sædeafstanden vil med stor sikkerhed blive efter europæisk standard, så der ryger nok omkring 30 cm på vognbredden og omkring 20-30 cm i sædeafstand. Hvis man tager en tur med IR4, så ved man at komforten ikke er prangende, men det er nok det niveau vil skal forberede os på.

Den 'luksus' med både vognbredde og sædeafstand. som ses ved IC3 og IC4, ønsker DSB med stor sandsynlighed ikke længere at finansierer hos 'fremtidens' tog.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak