Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)
Det er meget enkelt.
Før var det forudbetaling og du vidste hvad din rejse ville koste.
Nu er det bagudbetalt: du skal lægge depositum i form af værdi på dit rejsekort og så finder du måske ud af bagefter hvad rejsen har kostet.
Trafikselskaberne har bare ikke den tillid eller det monopol som gør at de kan vinde markedsandele med den strategi.
Man kan selvfølgelig spilde sit liv på at studere takstsystemerne, men det er nok de færreste som gider det. Der er en grund til at flat-rate mobilabonnementer er populære. Man vil gerne vide hvad prisen er på forhånd.
Når så produktet er ramt af "togbus", signalforstyrrelser, afkortede tog på grund af for få tog(-sæt) og anden mangel på leverance i forhold til den ordinære køreplan, ja, så er konkurrerende produkter hvor man er mere i kontrol med "driftsforstyrrelser" og "priståge" noget der bliver foretrukket.
Men DSB mener selvfølgelig dette er noget vås alt sammen
--
- busser når det er billigst