Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)
"Dit" S-tog skal nok bestå i en eller anden form, under en eller anden operatør og infrastrukturforvalter (kan være DSB/Bdk, kan være andre).
Nej, ikke fjernbusser lokalt i de større byer, men letbaner og omkostningsudviklingen for kollektiv trafik udtynder også frekvenserne i byområderne - der kan være relationer hvor man satser og øger frekvensen, men billedet er udtynding og prisforhøjelser.
Jeg skulle mene at en lille bil ikke koster 5000 kr/md at lease, men det kan være at jeg tager fejl. I "dit" eksempel er det jo sådan at man formentlig godt kan få god økonomi i at tage S-toget, men hvis offentlig befordring i andre relationer bare pris- og tidsmæssigt ikke er attraktive kommer den lille leasede bil ind i husholdningsregnskabet alligevel. Og så er det de variable omkostninger, ekskl lease af bilen, som billetpriserne skal sammenlignes med.
--
- busser når det er billigst