Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)
Ja, for inden længe kommer det jo til at koste 5000 kr. om måneden at pendle med S-toget fra Dyssegård eller Husum til Nørreport. Og så kan det jo lige så godt betale sig at lease en lille mellemklassebil, der vil kunne være på Nørreport marginalt (hvis overhovedet) hurtigere end toget.
Det handler jo ikke kun om at komme fra Dyssegård/Husum til Nørreport.
Har jeg skrevet, at det kun drejer sig om Dyssegård/Husum-Nørreport?
Og i mit tilfælde også en modstand mod Rejsekortet, som fra næste år bliver den eneste mulighed (bortset fra pendlerrejsekort til en fastlåst strækning), hvis man ikke vil betale den dyre enkeltbillet hver gang.
Jeg har aldrig forstået den der kategoriske modstand: Jeg er modstander af cykelhjelme - derfor cykler jeg ikke. Jeg er modstander af frugt og grøntsager - derfor spiser jeg aldrig frugt og grønt. Jeg forstår det ikke.
Med i hvert fald 10 år endnu inden der er lys for enden af tunnellen, så vil endnu flere blive vippet over på en bil, fremfor den kollektive trafik i hovedstadsområdet. Københavnernes bilejerskab er allerede steget voldsomt siden år 2000 - hvorfor mon?
Ikke korrekt. Om 10-12 år kan vi høste alle gevinsterne af de mange projekter og investeringer. Men som jeg har skrevet en del gange her på forum, ovenikøbet med eksempler, vil man løbende frem mod 2030 kunne høste gevinster ved investeringerne.
--
Med venlig hilsen
Scharfenberg
Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne