Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Zoneforenkling DOT (Trafikpolitik)

af Scharfenberg, 23/10 2018, 13:23 (2225 dage siden) @ mikedk2100

10-12 år er rigtig lang tid, og livet er kort. Især når man har boet i 20 år i København og kun oplevet nedgang i kvaliteten af den kollektive trafik, samtidig med en voldsom stigning i prisen. Jeg brokker mig gerne højlydt over det, men langt de fleste køber bare en bil og fordufter stille og roligt fra den kollektive trafik. Det eneste jeg fortryder er, at jeg ikke allerede dengang købte en bil.

Det er så her, min kæde hopper af. De seneste 20 års kollektive trafik i Kbh. har jo netop budt på højfrekvent metro og A-busser. Metro- og shuttletog til lufthavnen. Shuttletog mellem Kbh. og Sydsverige. Er det en nedgang i kvaliteten?

Voldsom stigning i prisen? Du får altså stadigvæk 60 % rabat på pendlerkort. Og 20 % off peak rabat på rejsekort - udover den gamle klippekortrabat. Er det en forringelse? Bedre forhold for cyklister. Er det en forringelse?
Er fremkommeligheden for biler i Kbh. øget de seneste 20 år?

--
Med venlig hilsen
Scharfenberg

Kobler din kollektive trafik sammen efter bedste evne


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Højbygaard Sukkerfabrik
Højbygaard Sukkerfabrik

Sukkerfabrikken Lolland blev opført i Holeby i 1872. På grund af uheld og en ringe økonomi, gik fabrikken konkurs i 1877 og genopstod med nye ejere som Højbygaard Sukkerfabrik. Her er historien og billederne fra fabrikken med de mange smalsporslokomotiver.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak