Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Ny Kattegatbro - men det er en 2. Lillebæltsbro der savnes (Trafikpolitik)

af ThomasTT, 22/3 2018, 18:48 (2440 dage siden) @ Frank Poulsen

Jo, det kan man mene...

Men jeg mener at Storebæltsbroen sagtens kan klare sig med en Kattegatbro. Trafikken stiger og stiger alle vegne. Jeg tror faktisk Storebæltsbroen bliver for lille hvis man ikke finder alternativer. Derfor er jeg fortaler for den direkte linie. Det vil også øge udviklingen i Nordvestsjælland. Og der vil stadig være meget trafik over Storebælt, men Fyn vil klare sig lidt længere med 2-3 spor. Trekantsområdet der er i dag sander fuldstændig til vil få en aflastning, men der vil stadig være behov for at søge mod trekantsområdet og Sønderjylland. Igen en snu ræv har flere udgange... Vi skal også have flere muligheder for både veje og baner.

Trafikken vil ikke bare blive ved med at vokse. Der er trods alt grænser og mange steder vokser den faktisk ikke mere. Det virker fjernt at Storebæltsbroen skulle blive en reel flaskehals. Tværtimod kunne det være fornuftigt at fodre broen og skabe indtægter uden udgifter. Bogense Juelsminde kunne blive gratis at krydse.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

DSB MZ1409
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)
Davinde grusgrav (Hans Jørgensen & Søn)

Entreprenørfirmaet Hans Jørgensen & Søn gravede i næsten 100 år grus i en lang række grusgrave rundt om Odense. Den største lå i Davinde, hvor en stor spandekædegravemaskine fyldte smalsporede tipvogne på 4 spor.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak