Finanslov 2018 - Opgradering Aarhus-Langå 600 mio/3 min? (Trafikpolitik)
Jeg er fuldstændig enig. En udrettet og dermed kortere bane vil komme både person- og godstog til gavn, mens en øget hastighed kun kommmer persontogene til gavn. Jeg vil ikke gøre mig klog på, om det så vil give mening at bevare den eksisterende bane, men der er ingen grund til, at de tog, der alligevel ikke skal standse ved de små stationer, skal ud på en omvej. Hvis man tilmed fører banen mod Langå nordpå ud af Aarhus H sparer man også en omfartsbane sydvest for Aarhus H væk.
Nu er der pt. kun 1 persontog i timen i hver retning der ikke standser i Langå,
Har der (i denne tråd) været tale om en linjeføring udenom Langå?
ThomasTT skriver "udretning Hadsten-Randers", men det er måske en anden udretning du taler om?
Min holdning er blot at der ikke er behov for andet end at opgradere den eksisterende strækning mellem Aarhus og Aalborg fordi trafikniveauet ikke er ret højt.
--
Mvh Anders