Finanslov 2018 - Opgradering Aarhus-Langå 600 mio/3 min? (Trafikpolitik)
Jeg er fuldstændig enig. En udrettet og dermed kortere bane vil komme både person- og godstog til gavn, mens en øget hastighed kun kommmer persontogene til gavn. Jeg vil ikke gøre mig klog på, om det så vil give mening at bevare den eksisterende bane, men der er ingen grund til, at de tog, der alligevel ikke skal standse ved de små stationer, skal ud på en omvej. Hvis man tilmed fører banen mod Langå nordpå ud af Aarhus H sparer man også en omfartsbane sydvest for Aarhus H væk.
Nu er der pt. kun 1 persontog i timen i hver retning der ikke standser i Langå,
Har der (i denne tråd) været tale om en linjeføring udenom Langå?
For godstog er tidsgevinsten også ligegyldig hvis man alligevel skal ind i eksempelvis Hobro og vente 20 minutter på en overhaling.
Det kunne jo netop være, at overhalingen kunne undgås eller ikke behøvede at tage så lang tid som 20 minutter, hvis godstoget kunne få en kortere køretid.
--
Med venlig hilsen,
Rask Ingemann Lambertsen
I øvrigt mener jeg, at Kai Tak lufthavn bør genopføres.