Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

UT-krav: hvorfor?

af Svend, 15/3 2011, 06:59 (5007 dage siden) @ Jens Møller
redigeret af Svend, 15/3 2011, 07:33

Du har da godt nok fået hidset dig noget op :-)

Jeg kan ikke forestille mig at det er DJØF´er der har vurderet broens tilstand, men nok nærmere rigtige broingeniører (både fra Banedanmark og fra førende rådgivende ingeniørfirmaer). Men de har måske heller ikke forstand på det de siger og gør?

Jeg vil ikke være tryg ved at en politiker stiller sig op på en ølkasse og erklærer broen for sikker til kørsel med alle typer køretøjer, akseltryk, togvægte, metervægte osv. Alt har en restlevetid og det samme har broen over Fiskebæk Å/ Mølleåen. Der hvor politikerne kan gøre gavn, er ved at skaffe penge til at bygge en ny dobbeltsporet bro som erstatning for den nuværende fra Slangerupbane-tiden (som dog er ombygget/forbedret/forstærket flere gange siden).

[image]

--
Svend


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Københavns Frihavns-Aktieselskab
Københavns Frihavns-Aktieselskab

Historien om Københavns Frihavn med fokus på det rullende materiel fra 2-koblede damplokomotiver over Triangel traktorer til tidligere DSB MH rangerlokomotiver. I artiklen er der endvidere links til mange billeder af materiellet.

Læs mere

Jernbanebøger

Der kommer tog

Der kommer tog. Pris 270 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak