UT-krav: hvorfor?
Det er da ren skrankepaveri - så kan giveren af UT jo stille de samme betingelser om belastning som kunne være hovedreglen. Man kan altså ikke på et skrivebord se hvor meget et læs skinner, en bunke jord eller monierplader vejer. Og hvis en MX må køre over i en UT, kan den vel køre over hver gang. Skal lokoføreren ikke vide hvad toget vejer? Nej, det er det modsatte af forenkling, men jeg kender godt Bdk, så det undrer mig egentlig ikke.
Der er flere faktorer der spiller ind end (belastning)
Metervægt
Akseltryk
Hastighed
evt. profil overskridende
Det er alt sammen en beregning der skal foretages som risikovurderinger, men jeg er ikke uenig med dig i at det er godt for beskæftigelsen i Banehuset men det kan jeg som lokomotivfører ikke tage stilling til jeg skal blot følge de regler der er udstukket herunder også TIB.
Hvis ikke man ved hvad læsset vejer går man udfra vognens maksimale totalvægt, man har simpelthen ikke andre muligheder.
AL