Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

UT-krav: hvorfor?

af UTJ, 14/3 2011, 16:33 (5007 dage siden) @ AL


Det er da ren skrankepaveri - så kan giveren af UT jo stille de samme betingelser om belastning som kunne være hovedreglen. Man kan altså ikke på et skrivebord se hvor meget et læs skinner, en bunke jord eller monierplader vejer. Og hvis en MX må køre over i en UT, kan den vel køre over hver gang. Skal lokoføreren ikke vide hvad toget vejer? Nej, det er det modsatte af forenkling, men jeg kender godt Bdk, så det undrer mig egentlig ikke.

Der er flere faktorer der spiller ind end (belastning)

Metervægt
Akseltryk
Hastighed
evt. profil overskridende

Det er alt sammen en beregning der skal foretages som risikovurderinger, men jeg er ikke uenig med dig i at det er godt for beskæftigelsen i Banehuset men det kan jeg som lokomotivfører ikke tage stilling til jeg skal blot følge de regler der er udstukket herunder også TIB.

Hvis ikke man ved hvad læsset vejer går man udfra vognens maksimale totalvægt, man har simpelthen ikke andre muligheder.

AL

Det er rart at høre. Jeg tror vi er enige, for de er rigtig gode til beskæftigelsesterapi. Men broen har før kunne tåle både MX-lokomotiver og Mo-vogne, så mon ikke den kan klare det nu. De nye S-tog er jo ikke helt lette. Gad vide hvor mange andre steder der er indført samme uintelligente regler, som kun kan have et formål, nemlig at skabe beskæftigelse i Banehuset.


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billige jernbane T-shirts

Veterantog kalender

Jernbanebøger

Sorøkatastrofen

Sorøkatastrofen. Pris 225 kr.

Læs mere

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak