Bus erstatter tog på Tølløsebanen i Region Sjælland (Trafikpolitik)
For ikke at starte en ny tråd om samme emne springer jeg ind her.
Men jeg undrer mig meget over udmeldingerne i denne artikel: http://www.dr.dk/nyheder/regionale/sjaelland/toelloesebanen-skaber-splittelse-i-dansk-f...
De skriver at de allerede fra 2017 vil drive Lille Syd, for så kan de også få råd til at drive Tølløsebanen... For de har togsæt nok i overskud i dag... Er der nogen herinde der kan fortælle mig hvordan de skulle kunne have togsæt nok til at drive Lille Syd med eksisterende materiel? Uden at der bliver færre siddepladser, synes der er pænt fyldt mellem Køge - Roskilde i forvejen når der er 2 mr-sæt på i myldretiderne... Og mon ikke også der er mange Haslev - Køge, eller Haslev - Næstved... Kommer dog ikke rigtig i det område.
Og skulle de virkelig have de 6-7 togsæt, som jeg antager det må kræve, hvorfor i alverden har de så købt så mange for mange i sin tid? Ja, jeg undres virkelig over den udtalelse!