Ingen er fuldkommen ... (Trafikpolitik)
Hvorfor Skellebjerg som endestation og ikke Ruds Vedby - når det er fra RV at sporet angiveligt er slet......
Ruds Vedby st. ligger i km. 7,2, mens det dårlige spor ligger fra km. 0,0 til 8,6.
Tak for meget klart svar. Afkortningen minder om de skrækscenarier man kunne forestille sig i 1971, da DSB's P-tog forlod Høng-Slagelse.................
Der er vel også den praktiske detalje, at der - såvidt jeg kan se - krydses fast i Ruds Vedby på hverdage, og derfor er det nødvendigt at "vende" togene i Skellebjerg for at få tid til at få alle passagererne ud og ind og så alligevel afgå rettidigt ...Dette er et gæt, men sådan ville jeg da i det mindste tænke, hvis jeg sad med planlægningen
- det gør jeg heldigvis ikke!vh
LH
Nå, et nærmere studium af køreplanen (med henblik på en privat afskedstur på HTJ på lørdag) afslører, at mit ræsonnement ikke holder; der krydses faktisk netop i Skellebjerg, og planerne for de tog, der fortsat (indtil videre ...) vil køre, er derfor justeret.
"Erare humanum est" ...
vh
LH