Jernbanen.dk forum arkiv 2010-2022

Om veteranbanekørsel og bevaring af jernbanemateriel.

af KimC, 28/2 2011, 03:06 (5029 dage siden) @ Futtemofut

Her skal man så lige huske at der ved lfb rent faktisk er folk der godt vil kunne køre sådanne ture . Der er bare lige det ved det at det er de samme folk som står bag ideen med d825 og de samme folk der de sidste 2 år har sørget for at fra oktober til april at lfb kan gøre brug af hv3 fra mhvj. Og for at det ikke skal være løgn så også de samme folk som sørger for at ffj no 34 snart er ude at køre igen . . Man har som nævnt de sidste 2 år haft hv3 til rådighed fra oktober til april . Men man har ikke formået at få noget effektivt ud af den andet en jule tog og efterårs ferie tog til østhavnen .

Hvor meget er der at køre med i vinterhalvåret udover jule og efterårsferierne? Der skal altså være nogen passagerer i toget bagved før der er økonomi i at sende en damper af sted.
Det med at hvis der er et tog kommer passagererne også holder ikke helt.
Det er muligt at man kunne køre andre steder hen end til østhavnen. Men det er ikke så ligetil at køre på de store skinner, og der skal være luft i køreplanen, også i tilfælde af at det gamle materiel ikke helt kan følge køreplanen.
Banen til østhavnen har man stort set for sig selv.

Man mangler stadig vision og vilje til at få tingene til at ske . Istedet går man og dvæler ved drømmen om skandale projektet ohj no 5 som er lige til at starte forfra . Da det er ren hærværk det der er lavet på den . Omend det er et ret så dyrt hærværk .

Hvilket hærværk er der efter din mening lavet på OHJ 5 ?
Mon ikke de folk der går og arbejder med tingene har føling med hvilket materiel der egner sig bedst til istandsætning og de opgaver man skal bruge lokomotivet til?


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak