Elektrificering i 1950'erne, en mulig udgivelse?

af Dampfmeisteren ⌂, 6/5 2013, 07:30 (4249 dage siden) @ gamle ole

-men iøvrigt en spændende udgivelse, ikke bare teknisk men også med bagved liggende politiske mm beslutninger (og så havde vi undgået en IC-4 og andre "sjove" sager, hvis man havde valgt el ligesom nabolandene)

Kan vi ikke droppe den myte om at IC4-skandalen ikke var overgået os stakkels skatteydere, hvis der var blevet elektrificeret.

IC4-skandalen handler ikke om diesel vs. el, men om at vælge en elendig leverandør.

Ansaldo kan jo som bekendt heller ikke finde ud af at levere el-togsæt.
Se blot på de problemer belgierne og hollænderne har med deres V250, der skulle køre Amsterdam - Bruxelles.

http://en.wikipedia.org/wiki/V250_%28train%29

Som der står i Wikipedia artiklen.

However, after comparing offers by Alstom (manufacturers of the French TGV) and Siemens (who manufacture the German ICE trains) with that of AnsaldoBreda, it transpired that the Italian producer was able to offer a cheaper train with a higher speed of 250 km/h, which ultimately gave the Italian company the edge.

Altså Ansaldo kan levere noget billigt skrammel...


Hele emnet:

 RSS Feed af emne


Lokomotivfabrikker

Danske privatbaner

Læs historien om:
Contec Rail ApS

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak