Rødt blinksignal ved overkørsler - med TO lys?!? Appendix
I 1952/53 blev der ved Stengården, Skovbrynet og Syvstjernen på Slangerupbanen gjort forsøg med signaler med ”vekselblink”. Forsøgene var et led i nogle internationale forhandlinger om sikring af niveauskæringer, der udsprang af et arbejde i en af de Forenede Nationer, Økonomisk Kommission for Europa nedsat komité for landtransporter. Vekselblink er et amerikansk system med 2 røde lamper i indbyrdes afstand 75 cm placeret i højre side. I Danmark anvender man ved særlig farlige skæringer i stedet et rødt blinksignal i begge sider af vejen, og det forsatte man som bekendt med, efter at de kuriøse forsøg var afsluttet.
Stengården 1953. "Lige til modeljernbanen".
--
Med vanlig venlig hilsen
Morten F. Larsen
En pessimist ser en mørk tunnel.
En optimist ser lyset for enden af tunnelen.
En realist ser et godstog.
En lokomotivfører ser tre idioter, der står midt i sporet og stirrer tomt frem for sig.