Nærtrafikremisen ved Dybbølsbro/Ingerslevgade.

af Georg Schmidt, 19/10 2023, 14:45 (405 dage siden) @ Steffen Dresler

Med hensyn til Dybbølsremisen kan kørselsfordelingen af 1/6 1922 sige noget, i kfd fra 1921 er remisen ikke nævnt.

[image]
Uddrag fra kørselsfordeling 1/6 1922,

O-maskinerne havde i Dybbølsremisen fundet sig et nyt sted, hvor de kunne komme i dagens løb og få lidt forsyning, nu de var blevet hjemløse fra det gamle sted.:-D
Der var ingen loko stationeret ved eller ture fra Dybbølsremisen. maskinerne var stationeret og i tur fra Gb eller Østerbro. Der var i 1922 stadig omkring 24 O i tur i nærtrafikken.

Hvor længe Dybbølsremisen var i dreift ved jeg ikke, men ovennævnte system fortsatte i hvert fald frem til 1931, efterhånden også med mange undtagelser også på Gb-siden.
Remisen har vel ikke overlevet S-togene, hvor man vel skulle have depotspor på stedet.

Sporplanen (udsnittet) er fra en jeg fandt på Rigsarkivet. Planen dækker fra Enghave til og med Hovedbanegården kun med persontogssporene

[image]
Ca. 1933.

[image]
1972.
M v h
Georg


Hele emnet:

 RSS Feed af emne

Billeder, rettelser og tilføjelser til denne side modtages med tak