Nærtrafikremisen ved Dybbølsbro/Ingerslevgade.
Med hensyn til Dybbølsremisen kan kørselsfordelingen af 1/6 1922 sige noget, i kfd fra 1921 er remisen ikke nævnt.
Uddrag fra kørselsfordeling 1/6 1922,
O-maskinerne havde i Dybbølsremisen fundet sig et nyt sted, hvor de kunne komme i dagens løb og få lidt forsyning, nu de var blevet hjemløse fra det gamle sted.
Der var ingen loko stationeret ved eller ture fra Dybbølsremisen. maskinerne var stationeret og i tur fra Gb eller Østerbro. Der var i 1922 stadig omkring 24 O i tur i nærtrafikken.
Hvor længe Dybbølsremisen var i dreift ved jeg ikke, men ovennævnte system fortsatte i hvert fald frem til 1931, efterhånden også med mange undtagelser også på Gb-siden.
Remisen har vel ikke overlevet S-togene, hvor man vel skulle have depotspor på stedet.
Sporplanen (udsnittet) er fra en jeg fandt på Rigsarkivet. Planen dækker fra Enghave til og med Hovedbanegården kun med persontogssporene
Ca. 1933.
1972.
M v h
Georg