Nærtrafikremisen ved Dybbølsbro/Ingerslevgade.
Kære Bjarne
Det er lige netop det, der ved at ske på billedet, etableringen af køreledninger ud til Enghave S-togsdepot og derefter videre ud til Valby med Enghave station derimellem (nu Carlsberg og flyttet mod vest).
Billedet: Helt op til Ingerslevsgade kom det fra Kh udgående spor fra venstre mod vest (mod højre) til at løbe og perronen på den kommende Dybbølsbro S-togsstation kom til at forløbe med sin "bagkant" op imod træremisens side, du kan se helt ude til højre i billedet.
Om etableringen og udbygningen af S-banen netop her, er dette ganske udførligt beskrevet i : "S-banen 1934-2009", Banebøger (ISBN 978-87-91 434-204), skrevet af John Poulsen m. fl. siderne 70 ff, København H - Valby".
Ved etableringen af S-banen blev det lille Maskindepot overkomplet og helt sikkert fra 1934 ikke anvendt mere, hvornår helt fjernet ved jeg ikke!
Ad Lars bem: Ha-ha, der burde jo være kød nok på, men jeg mangler helt den administrative del samt en evt. turfordeling, har ikke disse docs.
Steff