Sikringsanlæg på Værslev
Endnu i december 1964 var der jf. de fotos, jeg har lagt op tidligere i tråden semaforer ved indkørslen fra Holbæk og Slagelse.
Ja, det var der - og TU-signaler og U-signaler. Disse (U og TU) kan meget vel også have været armsignaler.
Der er heller ingen tvivl om, at der er ændret i signalopstillingen i Kalundborg-enden af stationen i 1959.
Heller ikke at der blev ibrugtaget relæsikringsanlæg type 1954 samt automatisk linjeblok i 1965.... fjernstyret fra KalundborgDet vi fortsat mangler et svar på er, om linjeblokanlægget (manuel linjeblok) blev nedlagt i 1959 (hvad jeg tror det blev) samt sikringsanlægstypen.
Der følges med på sidelinjen og jeg har modtaget disse oplysninger (kombineret med hvad jeg har skrevet tidligere):
Sikringsanlæg frem til 1965:
Mekanisk sikringsanlæg med to poster, den ene, den østligste var en detacheret post
01.06.1898 Mekanisk, Siemens & Halske, ældre type Kommandopost (16 felter) og signalpost (8 felter).
Linjeblokken:
Mandag den 27. april 1959 blev centralsikringen på Kalundborg Station aflyst indtil et midlertidigt sikringsanlæg kunne tages i brug. Samtidig bortfaldt den manuelle linjeblok samt mellemblokposten i Ubberup. Det midlertidige sikringsanlæg havde ingen bloktilslutning.